Alla inlägg den 18 februari 2015

Av krejsenkatt - 18 februari 2015 15:02

 

En lugnare stadsdel än Angora City får man leta efter , tänker Krejsen. Det är klart att det hettar till ibland när man är inne i nån grannes trädgård som inte gillar katter. Eller att det blir jagis ibland från nån uppretad hund.Men annars är ddet lugnt och skönt att bo här. Den där lugna stämmningen som infunnits bröts helt plötsligt.Det är Mojjen som kommer jamande ock skrikande i full fart. Mojjen bor några hus längre bort. Undrar vad som har hänt, han ser ut att ha bråttom.Mojjen springer förbi men är snart tillbaka igen. Nu ännu vildare i blicken. Han försvinner bort mot huset där han bor.

Efter en stund kommer Mojjen tillbaka, nu har han lugnat ner sig, men ser orolig ut.

Mojjen säger - Nu blir inte husse och matte glada ner dom ser vad jag har gjort i deras blomrabatt.Men det är ju inte mitt fel, det är ju grannen med sandlådans fel. Han hade ju lagt ett nät över sandlådan.

Han borde dömas för djurplågeri, den satan. Mojjen funderade tyst en stund.

 Sen sa han - Jag kom just på att jag ska utöka mitt revir, det kommer sträcka sig exakt till grannen med sandlådans dörrmatta. Jag ska genast gå och pinka in det.

  


Presentation


Krejsen Katt är en tecknad seriefigur

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards